Eagle3D czyli trójwymiarowa płytka drukowana

Pewnikiem nie raz chcieliście zobaczyć jak będzie wyglądać płytka zanim ją zrobicie i uzupełnicie o elementy, dlatego przedstawiam wam prosty AddOn jakim jest Eagle3D.

 

 

 

 

 

 

Żeby zrobić taką płytkę to na start trzeba zainstalować dwa programy:
1.Eagle3D
2.POV-Ray (program do renderowania obrazu)

Przebieg instalacji jest taki jak każdy z tym, że przy Eagle3D trzeba zmienić lokalizacje instalacji na folder z programem Eagle i folder ulp, zdjęcie najlepiej to ukaże:

install

Program POV-Ray instalujemy jak każdy inny program.

Teraz do programu od renderowania obrazu musimy dodać biblioteki elementów- nic trudnego. Przechodzimy do folderu z zainstalowanym Eagle3D i kopiujemy zawartość folderu „povray” i wklejamy ją do katalogu „include” w programie POV-Ray, który standardowo znajduje się w „Moje Dokumenty” WinXP albo „Dokumenty” w Win7/Vista. Instalacje programów zakończone. Teraz przechodzimy do naszej płytki w Eaglu. Żeby podczas renderowania nie było problemów to krawędzie płytki muszą z warstwy Dimension.

dimension

Pozostało już nam tylko uruchomić program tworzący plik, z którego zostanie wyrenderowana płytka. W tym celu wchodzimy w File>Run, przechodzimy do folderu eagle3d i katalogu ulp i wybieramy plik 3d41.ulp po czym otwórz.

run3d41

 

Przy pierwszym uruchomieniu wyskoczy nam okienko z ustawieniem języka programu, po czym włączy nam się okno z ustawieniami programu gdzie wybieramy „Create POV-File and Exit”, aby utworzyć plik. Plik do POV-Ray’a domyślnie tworzy się w głównym katalogu Eagla. W zakładce Color możemy ustawić kolorystykę płytki:

Board kolor płytki
Wires kolor ścieżek
Pads and SMD kolor padów i pól lutowniczych pod SMD
Holes kolor otworów w płytce
Background tło płytki

colors
 eagle3d

Podczas tworzenia pliku będą wyskakiwać nam okienka z zapytaniami o elementy tj.
Jakiej firmy jest układ (wybieramy producenta a jak nie ma takiego to klikamy no logo)

firma

jakiego koloru jest dioda (wybieramy z listy)

led

czy układ ma być w podstawce czy nie (jak w podstawce to socketed jak wszystkie układy w podstawce all socketed jak nie w podstawce Not socketed jak żaden w podstawce all unsocketed )

socket

informacje tj. wartości elementów to warto pisać w value elementu to wtedy wyrenderuje np. paskowe oznaczenie rezystora itd.
      Plik rendera jest zrobiony, uruchamiamy POV-Ray’a i na start ustawiamy wielkość obrazu, No AA oznacza że render będzie wykonany bez antyaliasing’u czyli bez wygładzania krawędzi, przez co obraz zostanie szybciej wyrenderowany, AA analogicznie oznacza, że obraz zostanie wykonany z wygładzaniem krawędzi.
povraz
     Następnie wybieramy Open i wybieramy plik z głównego folderu Eagla (nazwę przybiera jak plik płytki). po czym naciskami zielony przycisk Run. Po paru sekundach ukazuje nam się obraz, który także zapisuje się w głównym folderze Eagla o tej samej nazwie co plik. Oto efekt naszej pracy:
at2313
Info. nie wszystkie elementy nie zostaną wyrenderowane z powodu braku ich bibliotek

3D np. u mnie brakuje odbiornika podczerwieni TSOP1736.


 Dzięki za uwagę, jak chcesz być na bieżąco z postami to kliknij ‚Lubię to !‚.
Pozdrawiam ;)